Binnen SharePoint Online zijn er per afdeling sites aangemaakt en verder een site CRM. Er is voor gekozen om binnen de CRM site een SharePoint subsite per klant in te richten.
Binnen SharePoint Online zijn er per afdeling sites aangemaakt en verder een site CRM. Er is voor gekozen om binnen de CRM site een SharePoint subsite per klant in te richten.
Bedrijf Corporate Finance Bureau
Plaats Nieuwegein
Businesscase
Klant heeft er voor gekozen om het CRM systeem te vervangen door een leveranciersonafhankelijke oplossing omdat zij ook over gingen stappen naar Office 365 was het al snel duidelijk dat een eenvoudige inrichting binnen SharePoint Online de beste keuze zou zijn. Op deze manier zouden ze ook geen extra licentiekosten krijgen.
Producten
SharePoint Online
Sharepoint Designer
Beschrijving oplossing
Binnen SharePoint Online zijn er per afdeling sites aangemaakt en verder een site CRM. Er is voor gekozen om binnen de CRM site een SharePoint subsite per klant in te richten. Hiervoor is een SharePoint 2010 werkstroom aangemaakt die op basis van een sitetemplate de subsite per klant aanmaakt. De trigger voor deze werkstroom is het toevoegen van een item in de lijst Klanten, welke ook is toegevoegd op de site CRM.
Verder is er op de site CRM een contactpersonenlijst toegevoegd, deze lijst kan binnen elke klantensite gebruikt worden en ook gesynchroniseerd worden met Outlook waardoor de contactpersonen op de mobiele telefoons gebruikt kunnen worden. Alle documenten zijn vanuit Goldmine en een fileserver gemigreerd naar SharePoint. Voor de email die in Goldmine was opgeslagen is er een Shared mailbox “CRM” aangemaakt.